Den gamle By Den gamle Borgmestergaard, der nu er genrejst i Haveanlæget ved Vesterbrogade, blev i Gaar indviet. Borgmester Drechsel takkede de to Mænd, hvis Navne især vil være knyttet til Borgmestergaardens Genrejsning, Translatør Holm og Arkitekt Kühnel, hvorefter Translatør Holm fortalte om den gamle Bygnings Historie og dens første Genrejsning paa Landsudstillingen i 1909. En del indbudte samledes senere til en Middag paa Hotel "Royal", hvor der foruden af de tre nævnte taltes af Cand. theol. Bågø, Testrup, Grosserer Hammerich, Kunstmaler Malling og Professor Tage-Hansen.
Arkiv ID

000118175

Beskrivelse

Serie
Samlingstags

Ophavsret

Beskrivelsesdata

source

Aarhus Stiftstidende

Relationer

Anden juridisk beskyttelse

Aftaleforhold

Materialet er ikke begrænset af kontraktuelle klausuler.

Tilgængelighed

Tilgængelighed

Materialet er online her på Aarhusarkivet.dk, men det er det enkelte materiales ophavsretslige status, der fastsætter, hvad et givent materiale videre må bruges til.